Onzin in de klas

Tijdens vragenrondjes wordt het duidelijk: er circuleert heel wat onzin. Het maakt niet uit welk onderwerp onze sprekers brengen, we worden er steeds weer pijnlijk aan herinnerd dat het zin heeft om wetenschappelijke kennis te verspreiden en om logisch redeneren aan te leren. Alleen merk je er niet veel van op grote schaal; en daar word je dan ook zo moedeloos van.  

Het is geen onwetendheid, het is een kwestie van foute kennis. Mensen slaan weetjes op, maar die weetjes zijn totaal verkeerd. Ergens moeten ze die vandaan halen: uit de media, uit allerhande geschriften, van elkaar, maar ook uit het onderwijs. We hebben goede redenen om dat te veronderstellen.. Sla er maar eens de handboeken op na en de ene kwakkel na de andere passeert de revue. 

Source: skepp.be

See on Scoop.itVorming, opleiding en educatie

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s