Werken rond moeilijke thema’s in de (Brusselse) klas

De aanslagen in Parijs hebben niemand onbewogen gelaten. In veel debatten wordt al snel naar het onderwijs gekeken om radicalisering bij kinderen en jongeren preventief aan te pakken. Die opdracht is echter niet vanzelfsprekend! En wat doe je met leerlingen die vragen hebben – of zich onveilig voelen. In deze blogpost willen we je graag de weg wijzen naar enkele interessante lessenpakketten, of tips over hoe je zo’n moeilijk onderwerp aansnijdt in de (Brusselse) klas.

Source: www.onderwijscentrumbrussel.be

See on Scoop.itVorming, opleiding en educatie

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s