meten = weten

“Grote vragen en vernieuwend engagement buiten platgetreden paden worden ontraden, moraal en maatschappijdiscussie worden vervangen door oppervlakkige meetbare opinieoorlogjes en vluchtige weetjes. Dit is een terugdringen van de ethische en andere waardekeuzes uit het publieke debat. Opiniepeilingen, assessments en marktonderzoeken bepalen wat je keuze zal/moet zijn, niet je eigen waarderingswerk. De slogan ‘meten = weten’ drukt die verdwazing kernachtig uit. Natuurlijk kan meten zinvol zijn, maar die activiteit gaat steeds uit van voorafgaande concepten en aannames die de burger kritiekloos moet slikken.”, Rik Pinxten in ‘Schoon protest. Want er is wel een alternatief’, EPO/Berchem, 2014  

See on Scoop.itOm eens over na te denken…

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s